5.3.4 | Stimuleren van gezond en veilig fietsgedrag is beter |
---|---|
Toelichting op meerjarendoel | |
De regionale gedragscampagne ‘ik fiets’ en de campagnes Doortrappen (voor senioren), Fietsen is fun (voor basisschoolkinderen), Ga toch fietsen (provinciemedewerkers) hebben een flinke uitdaging gehad in het werven van deelnemers, door de lockdown periode tijdens de Coronacrisis. Bij een situatie waarin veel mensen thuiswerken, vraagt de gedragscampagne om een aangepaste aanpak. In 2021 zijn een aantal campagnes on hold gezet of is een alternatieve aanpak gekozen. Dat betekent dat in 2022 de campagnes voortgezet worden om de beloofde resultaten te kunnen behalen. In 2022 werken we ook de in 2021 opgestelde langetermijnstrategie voor fietsstimulering verder uit en geven we een vervolg aan de regionale ‘ik fiets’ campagne. Ook wordt in 2022 meer aandacht besteed aan de werkgeversaanpak en de ambassadeursaanpak. De provincie pakt dit samen met GoedopWeg en andere stakeholders op. Voor nieuwe doelgroepen werken we met de doelgroep zelf toe naar een maataanpak waarvan we kunnen leren en met als doel dit in de toekomst uit te breiden. Wat betreft activiteiten voor fietsstimulering sluiten we waar mogelijk aan bij (het beleidskader) sport en bewegen, programma gezond en veilig en recreatie en toerisme. Beoogd resultaat 2022
|