Het provinciale netwerk is sterk

Meerjarendoelen

5.1.2

Er worden studies uitgevoerd naar trajecten en bereikbaarheidsknelpunten

Volgens het mobiliteitsprogramma van de provincie Utrecht pakken we projecten zoveel mogelijk in hun totale context op. Aanpalende beleidsvelden en/of acties uit de andere uitvoeringsprogramma’s brengen we in beeld. Zo kunnen we - wanneer mogelijk - meeliften vanuit de gedachte ‘werk met werk maken’. Dat leidt tot zo min mogelijk hinderlijke wegafsluitingen voor weggebruikers.

Vanuit de masterplanning van beheer en onderhoud kijken we op een vastgesteld traject integraal naar de problematiek en zetten we de staat van het traject af tegen het vastgestelde beleid. Doordat we werkzaamheden in een keer oppakken, kunnen we meerdere belangen tegelijkertijd meenemen. Naast het verbeteren van de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid, kunnen we zo ook kansen benutten voor kwaliteitsverbetering van natuur en landschap, leefbaarheid, duurzaamheid en ruimtelijke ontwikkelingen. Resultaat is een integraal gewogen plan, dat we ter besluitvorming voorleggen en uitvoeren. Het assetbeheer vormt de basis:
verhardingen zijn het meest ingrijpend en bepalen daarom het uitvoeringsjaar. Deze studies zijn opgenomen in de studiefase van het MIP Mobiliteit. Een totaaloverzicht en beschrijving van alle lopende studies is opgenomen in het MIP Mobiliteit.

Beoogd resultaat 2022

  • Uitvoeren van 14 trajectstudies, Voor het grootonderhoud in 2023 worden verbeteringen in beeld gebracht die hierin meegenomen kunnen worden. (evt wel locatie/wegnr’s opnoemen)
  • N201 gehele tracé: De studiefase is met een jaar verlengd om te komen tot kleiner en kosteneffectiever maatregelenpakket. De studie wordt in het tweede kwartaal van 2022 afgerond
  • Onderzoek op 10 locaties/trajecten om de bereikbaarheid, verkeersveiligheid en leefbaarheid te verbeteren (N221 Paleis Soestdijk, N221 Traject 28, 29 en30 (Poort van Baarn), N224/226 Rotonde Woudenberg, N224 Stationsweg Oost, N225/N226 Donderberg, N238 Drieluik Den Dolder, N401, westelijke rotonde A2, N230 Divergerende Diamant, N403 Traject 90, N226 Maarnse Grindweg)
Deze pagina is gebouwd op 11/24/2021 09:01:10 met de export van 11/24/2021 08:49:11