5. Bereikbaarheid I - Algemeen

Wat gaat dat kosten?

5. Bereikbaarheid I - Algemeen

2020

2021

2022

2023

2024

2025

Personeelslasten

10.196

13.154

12.495

12.497

11.595

11.595

Kapitaallasten

2.173

2.100

4.170

4.988

6.037

9.796

Subsidies

14.232

19.511

22.269

23.244

13.819

12.819

Materiële lasten

33.600

31.016

50.204

42.858

41.661

66.020

Baten

1.840

1.765

1.268

1.268

1.268

1.268

Totaal Baten

1.840

1.765

1.268

1.268

1.268

1.268

Saldo van dit programma

58.362

64.016

87.870

82.319

71.844

98.962

Stortingen in reserves

40.857

12.689

500

-

-

-

Onttrekkingen aan reserves

40.372

101.142

45.080

13.946

9.424

32.200

Beslag op de algemene middelen

58.847

-24.437

43.290

68.373

62.420

66.762

Reserves Bereikbaarheid I - Algemeen

Mutaties in de reserves

2020

2021

2022

2023

2024

2025

Reserve VERDER

19.000

-

-

-

-

-

Reserve Mobiliteitsprogramma

21.124

12.689

500

-

-

-

Reserve Beheer en Onderhoud (vaar)wegen

733

-

-

-

-

-

Reserve VERDER

19.000

-

-

-

-

-

Reserve Mobiliteitsprogramma

15.463

86.049

19.281

13.607

9.085

31.861

Reserve Masterplan Soesterberg

2.509

-

-

-

-

-

Reserve Gladheidsbestrijding

206

-

-

-

-

-

Reserve Ecoducten

-

11.108

-

-

-

-

Reserve Beheer en Onderhoud (vaar)wegen

3.194

3.985

25.799

339

339

339

Totaal Onttrekkingen aan reserves

40.372

101.142

45.080

13.946

9.424

32.200

Investeringen

(bedragen x € 1.000)

Uitbreidingsinvesteringen

Omschrijving project

Cat.

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Realisatie t/m 2020

2021

2022

2023

2024

2025

2026 ev

Lopende investeringen

5000

Provinciale wegen

A

196.774

60.500

10.458

5.631

9.391

19.323

40.825

63.301

47.739

Fiets

A

5.399

0

896

2.877

1.279

347

0

0

0

Verkeersveiligheid

A

6.815

0

643

4.191

1.349

632

0

0

0

Totaal lopende investeringen

208.988

60.500

11.997

12.699

12.019

20.302

40.825

63.301

47.739

Nieuwe investeringen

Nieuwe investeringen

0

N210, traject 20

B

2.564

-

-

-

2.564

-

-

-

0

N212, traject 27, buitengebied Woerden

B

1.469

-

-

-

1.469

-

-

-

0

N233, traject 68

B

400

-

-

-

400

-

-

-

0

N238, traject 82

B

357

-

-

-

357

-

-

-

0

N402, traject 87 en 88

B

1.250

-

-

-

1.250

-

-

-

0

N414, Bermverharding

B

140

-

-

-

140

-

-

-

0

Totaal nieuwe investeringen

6.180

0

0

0

6.180

0

0

0

0

Totaal uitbreidingsinvesteringen

215.168

60.500

11.997

12.699

18.199

20.302

40.825

63.301

47.739

(bedragen x € 1.000)

Vervangingsinvesteringen

Cat.

Krediet (bruto)

Bijdragen derden

Realisatie t/m 2020

Prognose 2021

2022

2023

2024

2025

2026

Lopende investeringen

Provinciale wegen

A

14.866

0

4.649

8.089

1.270

858

0

0

0

Vaarwegen

A

22.554

0

636

3.817

6.654

1.867

354

354

2.979

Totaal lopende investeringen

37.420

0

5.285

11.906

7.924

2.725

354

354

2.979

Nieuwe investeringen

N210, traject 20

B

1.342

-

-

-

1.342

-

-

-

N233, traject 68

B

735

-

-

-

735

-

-

-

-

N402, traject 87 en 88

B

5.515

-

-

-

5.515

-

-

-

-

N414, traject 103

B

363

-

-

-

363

-

-

-

-

Totaal nieuwe investeringen

7.955

0

0

0

7.955

0

0

0

0

Totaal Vervangingsinvesteringen

45.375

0

5.285

11.906

15.879

2.725

354

354

2.979

Type categorie

A - Reeds goedgekeurde investeringen

B - Nieuwe of aangepaste investeringen worden bij de begroting geaccordeerd door PS

C - Nieuwe (complexe) of aangepaste investeringen die nog separaat aan PS worden voorgelegd.

Toelichting investeringen

Lopende investeringen
 Voor de toelichting van lopende investeringen verwijzen wij u naar de het Meerjarig Investeringsplan (MIP) Mobiliteit. De voortgang van de investeringen is ook opgenomen in de Zomernota 2021.

Nieuwe Investeringen
N210, traject 20
Op basis van de afgeronde trajectstudie worden de volgende maatregelen uitgevoerd: reconstrueren van de wegdelen ter verbetering van de langsvlakheid van deze wegvakken, bermverharding lang de hoofdrijbaan en parallelweg aanbrengen, een geleiderail of haag plaatsen in de tussenberm van parallelweg en hoofdrijbaan, passeerhavens welke gesitueerd zijn in de berm tussen de parallelweg en hoofdrijbaan verwijderen en het snelheidsregime op de parallelweg wordt verlaagd van 60km/u naar 30km/u.
De kruising van de N210 met de Nicolaas van Catsweg, de erftoegangsweg naar het dorp Cabauw, wordt gereconstrueerd om te voldoen aan de richtlijnen voor een verkeersveilige kruispuntinrichting. Daarbij wordt de toegestane snelheid op het kruispunt verlaagd van 80km/u naar 60km/u. Om deze snelheidsverlaging te ondersteunen wordt het kruispunt gerealiseerd met een snelheid remmend plateau.

N212, traject 27 buitengebied Woerden
Dit voorstel voor maatregelen op de N212 in de gemeente Woerden is het resultaat van de trajectstudie. Het kruispunt van de N212 met de N405 (Spruitweg), de erftoegangsweg naar Kamerik en Woerden, wordt gereconstrueerd naar een enkelstrooksrotonde ter verbetering van de doorstroming, verkeersveiligheid en ter behoud van de betrouwbaarheid van de reistijd van het openbaar vervoer op deze twee wegen. De bushalte N212-Oortjespad/Teckop wordt gereconstrueerd om deze te laten voldoen aan de geldende eisen en richtlijnen.

N233, traject 68
In 2022 wordt op de N233 gelijktijdig met diverse onderhoudswerkzaamheden tussen het fietspad en de hoofdrijbaan een houten geleiderail aangebracht. Uit technisch onderzoek blijkt dat de verhardingsconstructies op delen van de N233 geen restlevensduur meer heeft en dat vervanging noodzakelijk is.

N238, traject 82
Dit voorstel voor maatregelen op de N238, traject 82 is het resultaat van een quickscan. In verband met werk met werk maken is het moment van Groot Onderhoud (combinatie van variabel onderhoud en vervangingsinvesteringen) het meest ideaal om andere werkzaamheden mee te nemen. De werkzaamheden zijn: omlaag brengen snelheid naar 50 km/h, vervangen en aanbrengen geleiderail met geluiddemping, aanbrengen bermverharding en herstellen hagen.

N402, traject 87 en 88
De N402 kent op het noordelijke gedeelte een geschiedenis van een eerder besluit om een rotonde aan te leggen thv Slootdijk Noord en de maximum snelheid over een gedeelte te verlagen naar 60km/u. Deze investeringsbeslissing gaat over het traject van hmp 7,2 t/m 12,7 en omvat ook de kruispunten Slootdijk. Deze kruispunten worden heringericht conform erftoegangsweg 60km/u met plateaus en er wordt geen rotonde meer aangelegd.

N414, traject 103
Dit voorstel voor maatregelen op de N414 is het resultaat van een quickscan. Het moment van Groot Onderhoud (combinatie van variabel onderhoud en vervanging) is het meest ideaal om andere werkzaamheden mee te nemen. Naast vervangingsinvesteringen wordt bermverharding aangebracht.

Deze pagina is gebouwd op 11/24/2021 09:01:10 met de export van 11/24/2021 08:49:11